Můj příběh...

01.01.2020


Znamení: Býk

Lokalita: Zlín, Kroměříž, Brno, Olomouc

Vlastnosti: vytrvalost, empatie, analytik 


Jak jsem se dostal k financím a co tomu předcházelo?

Píše se rok 2014 a já jsem studentem 2. ročníku VUT v Brně fakulty technické, když mě oslovuje moje kamarádka s nabídkou přijít na podnikatelský seminář.  Zde budou mluvit zajímaví hosté z oblasti financí a společnosti OVB allfinanz a.s. o tom, jak sami začali podnikat a zvyšují finanční gramotnost v ČR. Nápad se mi líbí a nabídku přijímám.

Od formule k financím...

V danou chvíli jsem členem v té době ještě téměř neznámé studentské organizace TU Brno Racing, kde zastávám pozici zatím obyčejného člena týmu formule, který staví vlastní funkční závodní formuli. Říkáte si, jak tohle má něco společného s kariérou finančního poradce u kterého bych si měl zařídit hypotéku, nebo s ním řešit finance, investování a svěřit mu do rukou své úspory? Hned se to dozvíte.

Posléze získávám zkušenosti z formule a vedu část týmu TU Brno Racing. Ve formuli jsem se během 2 let vypracoval z obyčejného člena týmu na konstruktéra. Později jako jeden z nejmladších studentů na škole, student 2. ročníku Bc. studia na vedoucího motorové sekce a hnacího ústrojí, kde jsem měl přiděleno několik schopných studentů, 3. ročníku Bc. studia, nebo navazujícího Ing. studia. S touto pozicí vedoucího jsem přešel do marketingu, a začal jsem s hledáním sponzorů, s jednáním s firmami o financích a darech a zde nastával ten zlom. Začal jsem zjišťovat, co vše vlastně o financích nevím. Nějaké sponzory jsem získat dokázal, ale čím dál více mě trápilo, že ve světě financí se moc neorientuji. Co to vlastně peníze jsou a jak pracují? Pokládal jsem si otázku, co chci dělat až skončím studium? Jednal jsem s řadou majitelů menších i větších firem a zajímal se o to, jak své firmy vybudovali jak získaly zákazníky a jak pracují peníze pro majitele firem, aby si mohli pořídit vlastní bydlení a finanční svobodu. Tyto myšlenky mě odvedly od strojařiny a přivedly k finančnímu poradenství. Díky semináři, který jsem absolvoval na popud kamarádky, jsem už věděl, jak začít.

Moje začátky a první vize...

V březnu roku 2014 navštívím svou první přednášku, kde je mi vysvětlena možnost podnikání ve financích. Přednášku pořádají finanční poradci z různých částí republiky pod záštitou tehdejšího zemského ředitele Petra Saice. Ještě tento měsíc jedu na víkendový vzdělávací seminář, registruji se jako finanční poradce a skládám zkoušky u České Národní Banky. 

Finanční poradenství a vzdělávání v něm mě začíná velmi rychle bavit. Zejména když se dovídám odpovědi na otázky, které jsme si kladl už při nástupu na vysokou školu. Jako například: Až dostuduji, jak si vydělám na vlastní bydlení? Jak se zařizuje hypotéka? Co bych měl o penězích vědět? Co bych měl vědět o hypotéce? Co je to úrok? Co je u hypotéky normální a na co si dát pozor, aby mě někdo neokradl? Kam odkládat peníze aby neztrácely hodnotu? A jak vlastně funguje trh? Mohu sám nějak své peníze zhodnotit, nebo investovat a vydělávat tak? Jak koupit nemovitost? Jak plánovat rodinu a rodinný rozpočet? Koupi auta? Jak koupit investiční nemovitost a jak si spočítat návratnost investice? Nebo jak si vybudovat třeba do 40 let takový příjem, abych nemusel pracovat a mohl dělat co mě baví... ? A co to vlastně je ta nejdůležitější věc, která to vše dává dohromady... FINANČNÍ PLÁN .... a jak vypadá? 

Tohle jsou myšlenky, které má snad každý mladý člověk, který se alespoň trochu zajímá o svou budoucnost. V té době jsem měl kolem sebe pár dalších lidí, kteří jen tak nemarnili čas tím, že se někde flákali, ale chtěli se něco reálně dozvědět. Mně tento okamžik přišel jako ideální příležitost. Byla to moje první velká vize. Chtěl jsem pomoci s odpověďmi na otázky jaké jsem měl já, lidem kolem sebe, svým známím, kamarádům a zvýšit finanční gramotnost v ČR

První klienti a jak vypadal trh?

V roce 2014 získávám svých prvních cca 50 klientů, kteří se semnou rozhodnou spolupracovat a kteří ode mně získávají své první finanční plány. Tahle doba je velmi zlá. Finanční poradenství má hroznou pověst po nehezkých praktikách některých finančních poradců napříč trhem od OVB, přes ZFP, Partners a podobně. Nicméně, i když jsem registrovaný pod skupinou OVB v té době, budujeme značku pod záštitou jednoho z nejlepších jmen na tehdejším trhu Petra Saice a projekty Saic & Co

Na trhu je hrozná spoušť po poradcích, kteří otáčeli klientům životní pojištění za vidinou peněz, téměř se nezajímaly o nastavení pojistných rizik, nebo přes životní pojištění klientům poradci investovali nemalé peníze klientů a nezajímaly je produkty jako je pojištění vozidel, majetku, či přímé investice. Což je pro naši značku velká příležitost. Učím se a nastavuji klientům životní pojištění bez investice a s kvalitním nastavením připojištění na úraz či nemoc. Řeším s klienty jejich rezervy a optimální nastavení cashflow, přepracovávám drahé pojištění vozidel a majetku a dostávám první poptávky na tvorbu opravdu kvalitních finančních plánů, na financování koupě nemovitostí a investování. 

Ale ať to nevypadá tak růžově.... Vize a plány jsou hezká věc, ale z těch se nenajíte, ani jimi nezaplatíte. Při 50 získaných klientech za rok a realizaci finančních plánů úplně nebo částečně vám zůstanou peníze tak na zaplacení sociálního a zdravotního pojištění a koupi jedné košile aby jste vypadali přijatelně na schůzkách s klienty. Když pak ještě půjčíte své úspory lidem, kterým věříte a oni s nimi utečou do zahraničí a připočtete 2x ztrátu všech důležitých osobních věcí po vykradení auta je to poměrně hodně na kluka, který tenkrát začínal od nuly budovat své podnikání a vizi. Bylo to období, kdy jsem se také hodně zadlužil.

Je to také období, kdy uvažuji o definitivním ukončení kariéry ve financích a podnikání pod nátlakem všech lidí, kteří situaci znají. A na základě zdravého selského rozumu. Rozhoduji se neposlouchat a jít stále dál za svou vizí zvýšit finanční gramotnost v ČR a pomoci vybraným lidem s jejich finanční stránkou. Mám mnohem větší motivaci, protože jsem získal zkušenosti jak z financí, tak reálného života a jak to může být tvrdá lekce, když děláte chyby a špatná rozhodnutí.

Nová firma... Explicit Invest s.r.o 

Červenec 2017 - po 3 letech pod hlavičkou OVB Allfinanz a.s. a X neúspěšných jednáních mých přátel s vedením firmy ohledně kvality poradenství firmy a poradců v ČR a celkovému přístupu pro klienty či poradce zakládají 3 mí přátelé Barbora Stodůlková, Milan Šimek a Viktor Jurčík pod společností SAB servis s.r.o vlastní společnost Explicit Invest s.r.o  jako jednatelé společnosti.  Spolu s dalšími 4 příteli se stávám jedním ze 7 hlavních vedoucích, udávající směr nové firmě. Orientujeme se hlavně na přidanou hodnotu pro naše klienty. Zlepšování našich služeb jako je elektronický šanon myPlann pro klienty, terminář následných schůzek, následný a pravidelný servis, právní zastoupení při řešení pojistných událostí nebo také kvalitní finanční plán a nástroje pro tvorbu kvalitního finančního poradenství, které nám průběžně na naše přání a podněty dodává SAB servis s.r.o.

První veřejné přednášky před publikem....

Začátkem roku 2015 začínám přemýšlet o projektu na zvýšení finanční gramotnosti v ČR a vytvářím osnovy pro přednášky v různých organizacích a školách. A rovnou začínám přednášky domlouvat. 

Přednáším na základních školách, následně na středních školách v Kroměříži, Zlíně, Uherském Brodě. Souběžně rozjíždím projekt pro neslyšící - 2 letý cyklus přednášek ve Zlíně a Kroměříži

Tohle byla pro mě opravdu výzva, sám jako introvert se postavit před publikum 20 - 40 lidí, překonat strach a přednášet na dané téma 2h. Po 3 letech práce získávám pocit částečně splněného cíle pomoci lidem, kteří to potřebují a udělání něco pro tyto lidi. Odnáším si spoustu zkušeností s přednášením ať sám či s tlumočníkem. Tvorby prezentací, práce s lidmi a přemýšlím nad myšlenkou, jak za stejně vynaložené úsilí předávat dále finanční gramotnost většímu počtu lidí. Cestou začíná být on-line svět. 

Z OFF-LINE do ON-LINE světa...

Proč jsem šel do on-line světa? 

Bylo to ze dvou důvodů. První byl ten, že jsem stále potkával lidi, kteří se mě ptali co vlastně dělám? A za touhle otázkou se skrývala otázka: jak to finanční poradenství vlastně dělám, nebo co to obsahuje a zda se mi dá věřit. Druhý důvod byl, opravdu oslovit co největší počet lidí a pomoci jim zvýšit jejich finanční gramotnost či vysvětlit jejich otázky ohledně financí. V září roku 2017 pro obě tyto skupiny lidí zakládám neveřejnou skupinu, tenkrát s názvem TYPICKY ČESKÁ RODINKA, kde jsem velmi rychle získal zhruba 230 členů hladových po informacích. Zde se to vše začalo rozrůstat. Začal jsem psát články pro skupinu, následně jsem založil stránky Typicky česká rodinka a členů a fanoušků přibývalo. V jedné chvíli měla skupina hltající mé informace okolo 800 členů během měsíce. Facebook pak udělal nějaké restrikce a bohužel skupinu i dosah začal omezovat.

Jak šel čas v on-line světě?

V roce 2018 jsem začal natáčet první videa a vzniklo okolo 21 videí vysvětlující danou dobu, situaci na trhu, sazby, hypotéky, investování nebo pojištění. Společně s Vanessou Wojnarovou jsme své poselství a základy předali stovkám lidí v ČR.

Následně jsem skupinu i stránky přejmenoval na MODERNÍ ČESKÁ RODINA aby lépe vystihovali členy skupiny a jejich životní situace i plány. To mělo velký úspěch, protože lidé chtěli do skupiny patřit.

V roce 2019 se přidali hned 2 novinky 

- Živé vysílání - okolo 20 odvysílaných živých vstupů ať sám či s kolegy na nejrůznější témata převážně ohledně bydlení, hypoték, investování a pojištění. Tohle byla velká výzva postavit se před kameru a začít vysílat pro publikum cizích lidí veřejně, jako zprávy v televizi. 
- Fuck-upy klientů - nový seriál a 13 dílů, za účelem poučit se z chyb jiných a chybám nejlépe předcházet, případně si nechat odborně poradit, před jakýmkoliv závažným rozhodnutím, zejména při vyřizování hypotéky, koupi nemovitosti a podobně. Opravdu velkou výzvou byl pro mě jak zpracovat obsah tak, aby byl poutavý, naučný, aby vycházel z příběhů klientů a zároveň aby nikoho zmíněného neurazil. Všechny zveřejněné díly měli skvělou sledovanost i dosah na sociálních sítích. Pro mě velký úspěch, protože mi lidé tentokrát nepsali. Zastavovali mě na různých akcích a setkáních a komentovali či chválili obsah videí. 

Jaký byl rok 2019 a co přinesl?

Jak vypadá moje služba (spolupráce semnou) dnes?

S jakými klienty spolupracuji?